Sammanfattning – Oktober 2014

lästoktober2014

I oktober läste jag
Granne med Döden – Alex Marwood
Flickoffret – James Oswald
Livets & Dödens Villkor – Belinda Bauer
Bröderna Grimms Sagor
Attachments – Rainbow Rowell
De Odödligas Hunger
Blod & Stjärnstoft – Laini Taylor
Nyårskyssen – Nora Roberts
Ett så starkt ljus – Lyra Ekströ Lindbäck

Lästa böcker: 9
Svenska:
8
Engelska: 1

Antal lästa sidor:  3164  (September: 4270)
Nytt i bokhyllan: 25st. Visat upp nykomlingarna här, här, här och här.

Bästa boken: Blod & Stjärnstoft av Laini Taylor, det råder ingen tvekan om saken. Så efterlängtad bok som överträffade förväntningarna.

Besviken på: Ett så starkt ljus av Lyra Ekströ Lindbäck. Jag tyckte om språket och själva temat i boken men tyvärr kunde jag inte älska den.

Kommentar: Målet med oktober var att avverka recensionsexemplar och med 8 av dem lästa känner jag mig nöjd, högen har krympt mycket och det dåliga samvetet över att inte hinna med har släppt lite. Jag går runt med så mycket inre stress just nu och kan inte koppla av alls så jag är förvånad över att det ändå blev så många som 9 böcker lästa. Läsa i badkaret är min räddning när det är så här, tar jag med mig en bok och lägger mig i badet kan jag slappna av och bara fokusera på läsningen en stund. Det är ju svårt att springa runt och fixa med ditten eller datten när man ligger nedsänkt i vatten och badskum.

Sedan kan vi ju konstatera att det är galet många nya böcker har flyttat in i bokhyllorna, tanken var att det skulle bli ett köptstopp till jul eller nyår men jag kunde inte hålla mig så nu är fler böcker på väg hem till mig och så tänkte jag göra en liten julbeställning i slutet av månaden.

3 thoughts on “Sammanfattning – Oktober 2014

  1. Vad är köpstopp för något? Tror aldrig att jag har hört det ordet förut … 😉 Det är precis likadant för mig. Ibland blir det en ny beställning i samma ögonblick som man har fått hem den förra. Och ibland blir det från flera olika ställen samtidigt. Så tokigt, så tokigt. Och jag läser inte särskilt fort (normaltempo?) så det tar tid att komma igenom alla bokhögar. Så många böcker, så lite tid …
    Stryk ordet köpstopp ur ordboken så känns det bättre!
    Kram på dig!

Kommentera

