Några av vårens godbitar

Nu har många förlag börjat släppa kataloger med vårens böcker. Jag har kikat runt lite och dessa är vad jag blivit intresserad av hittills. Överlag har jag kunnat konstatera att det är en himla massa roliga böcker som kommer nu i vår, särskilt om man gillar YA.

vår2015
Modernista
Enklav – Ann Aguirre, Mistborn Det sista imperiet – Brandon Sanderson, Anna och den franska kyssen – Stephanie Perkins, Den unga Eliten – Marie Lu, Den Röda Pyramiden – Rick Riordan, Cinder (pocket) – Marissa Meyer

Albert Bonnier
Dödlig besatthet – Nora Roberts

Norstedts
Den glömda rosenträdgården – Marita Conlon- McKenna, Kvinnan som stal mitt liv – Marian Keyes

Semic
Half Bad Ondskans son – Sally Green

Bonnier Carlsen
Den försvunne hjälten – Rick Riordan, Den fängslade guden – Rick Riordan, Katherine-Teorin – John Green, Huset mitt emot – Alec Haridi

Forum
Det grönare djupet – Johanna Nilsson, Hundra omistliga ting – Lucy Dillon, En värld av is och eld – George R.R Martin

3 thoughts on “Några av vårens godbitar

Kommentera

