Bokbloggsjerka – Vad jag läser just nu

bokbloggjerkaFredag igen och här är det mörkt, grått och kallt. Jag är så besviken på den här hösten, det är vanligtvis min favoritårstid med det härliga ljuset och färgerna som brukar infinna sig men i år har den verkligen visat sig på sin sämsta sida. Nu räknar jag ner till december där all belysning dyker upp på stan och i allas fönster och skapar lite fejkat ljus i vintermörkret. Men att gnälla till er var inte vad jag skulle göra, istället tänkte jag göra som Annika och visa upp vad jag läser just nu samt vad jag tänker mig att jag ska läsa i helgen.

20141024_100241

20 thoughts on “Bokbloggsjerka – Vad jag läser just nu

  1. Ser ut som helgen är räddad för din del 🙂 Ja, lite trist är det allt när det bara regnar. Men nästa helg kan det ju vara fint att gå till kyrkan eller i alla fall kyrkogården och titta på alla tända ljus. 🙂

    • Japp, vad jag ska roa mig med i helgen rådet det ingen tvekan om 😉 Att ge sig ut och titta på kyrkogårdarna nästa helg var en bra idé, det har jag inte gjort sedan jag flyttade ner hit till Karlskrona..

    • Dåligt med höstfärger ute vid den här tiden på året menar du? 🙂 Det beror på vart man bor, här finns det en hel del grönt kvar på träden. Lönnen utanför mitt fönster är fortfarande till hälften grön. 🙂

  2. Ja julen med den där lilla extra belysningen är riktigt mysig. Du ser verkligen ut att inte bli sysslolös med tre böcker på gång. Blod & stjärnstoft har ursnyggt omslag.

  3. Håller med dig om hösten, det är min favoritmånad men denna höst har bara varit så mörk och regnig. Så jag har nu bunkrat upp här hemma med en massa ljus.

Kommentera

