Senaste secondhandrundan

Jag har en ovana att spåra ur fullständigt när jag besöker secondhandaffärerna och kollar igenom deras bokhyllor så jag har fått begränsa mig till att bara handla upp mynt, växelpengar som i vilket fall vanligtvis bara blir liggande. Gav jag mig själv fritt spelrum skulle jag komma hem med en osunt stor hög varenda gång. Den här gången blev det fem böcker som fick följa med mig hem.

Det var lättare sagt än gjort att ta en bild på en riktigt blank bok när jag behövde använda blixten…

20141004_153457

Idun, Sagan om Valhalla – Johanne Hildebrandt
Hon går genom tavlan, ut ur bilden – Johanna Nilsson
Om du bara kunde se mig – Cecelia Ahern
Aprilhäxan – Majgull Axelsson
Jonathan Strange & Mr. Norrell – Susanna Clarke

Jonathan Strange & Mr. Norrell har jag redan i pocket men den här inbundna var så snygg att jag inte kunde lämna kvar den. Svarta sidkanter och ett bokmärkessnöre, hur ska en bokälskare kunna stå emot?

20141004_152832

2 thoughts on “Senaste secondhandrundan

Kommentera

