Sammanfattning – September

I september läste jag:
Kanske är det allt du behöver veta – Lockhart, E.
Stormfågel (Rosornas krig #1) – Conn Iggulden
Vassa föremål – Gillian Flynn
Främlingen (Outlander, #1) – Diana Gabaldon
The Beautiful Ashes (Broken Destiny, #1) – Jeaniene Frost 
Shifting Shadows: Stories from the World of Mercy Thompson – Patricia Briggs
Shadow and Bone (The Grisha, #1) – Leigh Bardugo
Siege and Storm (The Grisha, #2) – Leigh Bardugo
Ruin and Rising (The Grisha, #3) – Leigh Bardugo
Anya’s Ghost – Vera Brosgol
Saga, Volume 1 – Brian K. Vaughan
The Tailor (The Grisha, #1.5) – Leigh Bardugo
Crossing the Line (Pushing the Limits, #1.1) – Katie McGarry
The Screams of Dragons (Cainsville, #0.5) – Kelley Armstrong

Lästa böcker: 14
Svenska:
4
Engelska: 10
Lånade på biblioteket: 0
Recensionsexemplar: 4

Antal lästa sidor: 4270   (Augusti: 3982)
Nytt i bokhyllan: 11st, Visade här och här

Bästa bok: Den här gången är det enkelt att utse den bästa boken. Jag älskade Shifting Shadows: Stories from the World of Mercy Thompson av Patricia Briggs. Hennes urban fantasyserie Mercy Thompson är en av mina favoriter och Shifting shadows var en riktigt trevlig samling med längre noveller.

Rekommenderar: The Grisha trilogin kan jag varmt rekommendera. Jag blev positivt överraskad och läste alla tre böckerna i ett svep, något som i princip aldrig händer längre.

Kommentar: Jag trodde att september hade varit en riktigt dålig läsmånad och att jag nästan inte läst någonting men så var visst inte fallet. 9 fullånga böcker, 2 grafiska romaner och 3 noveller slutade räknaren på. Jag sände ju tidigare ut en efterlysning på grafiska romaner att läsa och har nu som sagt läst två, Anya’s Ghost och Saga Vol 1. Jag tyckte om båda två men blev inte blown away och kände nog att Saga blivit lite för hypad så förväntningarna var för höga. Det var däremot riktigt trevligt att sätta sig med en sådan enkel läsning när det kändes riktigt motigt att öppna en bok.

2 thoughts on “Sammanfattning – September

Kommentera

