Top Ten Tuesday – böcker på höstens läslista

toptentuesday
Temat för denna veckans Top Ten Tuesday är Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list. Jag har visserligen inte några bestämda läslistor men visst har jag några böcker jag skulle vilja läsa den närmsta tiden så här kommer min lista.

Kelley Armstrong – Otherworld Nights
En novellsamling som kommer ut i oktober och den kommer jag kasta mig över.

Patrick Rothfuss – The Slow Regard Of Silent Thing
I väntan på den sista boken i The Kingkiller Chronicle som tyvärr drar ut på tiden tänker jag trösta mig lite med den här kortromanen.

Nalini Singh – Archangels shadows
Det här är också en ny bok i en serie jag följer. Änglarna styr världen…

Nalini Singh – Rock Addiction
Jag gillar ju hennes Parnanormal Romance så måste testa hennes nya Contemporary Romance-serie.

Rainbow Rowell – Attachments
Den här väntar på mig i bokhyllan och jag hoppas kunna läsa den snart.

Jamie McGuire – Walking disaster
Efter Underbara Helvete har jag varit sugen på att läsa mer av författaren och den här boken är Underbara Helvete men med Travis som berättare.

Robin Hobb – Fool’s Assassin
Hennes Farseer Trilogy kan vara min favoritserie men inga av hennes andra böcker har tilltalat mig lika mycket men när det kommer en ny bok som fortsättning på den så måste jag ju läsa den.

Nora Roberts – Pojkvännen
Sista boken i Bonsboro-serien och jag förväntar mig samma mysiga okomplicerade berättelse som vanligt.

Marie Lu – Champion
Jag har tyckt om Legendtrilogin hittills så ser fram emot att få läsa sista delen som nu kommer ut på svenska.

Sarah Rees Brennan – Outtalat
Första boken i trilogin Lynbyrn Legacy och så snygg! Lyckligtvis låter handlingen intressant också så denna ska jag absolut läsa.

7 thoughts on “Top Ten Tuesday – böcker på höstens läslista

Kommentera

