Bokbloggsjerka – Hajar du till?

bokbloggjerka Då var det fredag igen och jag börjar äntligen känna mig frisk. I helgens jerka ställer Annika frågan: Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läser en bok? 

Det jag spontant kommer att tänka på är språkfel, konstiga meningsuppbyggnader, underligt ordval eller saknade ord. I övrigt så är det nog svårt att få mig att haja till över något jag läser. Det skulle möjligen kunna vara riktigt grisiga åsikter då som får mig att reagera negativt eller kanske istället reagera positivt med ett leende när en karaktär visar sig gilla till exempel samma böcker, filmer eller tv-serier som jag gör.

14 thoughts on “Bokbloggsjerka – Hajar du till?

  1. Språkfel eller rena faktafel kan man haja till för, även om det ofta inte stör mig så mycket. Igenkänning i det man läser är alltid roligt, såsom att det nämns en bok, film eller tv-serie man gillar.

Kommentera

