Bokbloggsjerka – Sommarläsningen

bokbloggjerkaDå var bokbloggsjerkan tillbaka efter ett sommaruppehåll och den här helgens fråga är helt enkelt denna: Vad har du läst för spännande böcker i sommar?

Sommaren brukar trigga mitt lässug och det här året var inget undantag, 20 böcker lyckades jag hinna med att läsa i juli vilket nog kan vara mitt personliga rekord. Spännande tolkar jag som intressanta i det här fallet.

I juni läste jag första delen i en ny serie av en av mina favoritförfattare, Sea of Shadows av Kelley Armstrong som jag verkligen älskade. Jag stiftade också bekantskap med Cecelia Ahern med den nya boken Mitt liv & jag, ett mycket trevligt första möte. Även Jellicoe Road och Eleanor & Park som alla pratat om läste jag i sommar.

Under juli månad snöade (svettade?) jag in mig totalt på paranormal romance och satsade på att komma ikapp med serien Lords of the Underworld av Gena Showalter som jag startade för 3 år sedan. Äntligen tog jag mig också an Cirkeln av Mats Strandberg &  Sara Bergmark Elfgren, den har legat oläst länge vilket var onödigt för det kan nog vara den bästa svenska YA paranormal jag läst hittills.

Augusti har bjudit på bra läsning. Gone girl av Gillian Flynn älskade jag, liksom Echo & Noah av Katie McGarry. Magic Breaks av Ilona Andrews var nya boken i en av mina favoritserier (Kate Daniels) och jag hoppar alltid av glädje när jag kan börja läsa hennes böcker, hon gjorde mig inte besviken den här gången heller. Samma känsla fick jag när det blev dags att läsa Visions (Cainsville #) av Kelley Armstrong, vuxen urban fantasy/paranormal med fae men där tyngdpunkten ligger på mysterielösande.

Annika har också en utlottning på gång där man kan vinna fina bokaskar, har jag turen att vinna så är det den här fina atlasasken jag skulle vilja ha.

19 thoughts on “Bokbloggsjerka – Sommarläsningen

  1. Av dessa har jag läst Jellicoe Road, Cirkeln och Gone girl. Tre böcker som jag tycker riktigt bra om. Cecelia Ahern är jag otroligt intresserad av att läsa framöver.

  2. Inte mycket jag hade läst här, men spännande tips 🙂 Jellicoe Road var en av förra sommarens höjdpunkter för min del. Eleanor & Park är en bok som jag är väldigt sugen på att läsa.

  3. Väntar febrilt på att biblioteket tar in Visions, tyckte den första var så himla bra! Är en av alla dem som pratar om Jellicoe Road och Eleanor & Park, så tänker att din lässommar måste ha varit riktigt bra 🙂

    • Att det var så snart hade jag missat, jag såg den korta teasertrailen häromdagen men missade datumet den går upp på bio 🙂 frågan är om jag ska se den eller inte, brukar ha svårt för många svenska filmer…

Kommentera

