Nytt i bokhyllan sedan sist

20140818_140323
Sedan jag sist postade en bookhaul har det ramlat in lite nytt så innan högen växer sig ännu högre tänkte jag visa upp mina nytillskott.

Det kliade lite i köpfingrarna för två veckor sedan så jag kunde inte låta bli att klicka hem lite nya böcker. Först blev det en beställning hos Adlibris för jag hade precis läst ut Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren och ville läsa fortsättningen. Fast ni vet väl att böcker inte vill resa ensamma? Så Eld fick ett förträffligt resesällskap i form av Alice’s Adventures in Wonderland & Other Stories, en av Barnes & Nobles läderbundna snyggningar jag pratade om tidigare. Jag lyckades inte nöja mig där utan tittade in hos Bookdepository och klickade hem tre böcker. She is not invisible av Marcus Sedgwick, Attachments av Rainbow Rowell och Forbidden av Kelley Armstrong.

Förutom dessa har det också dykt upp några recensionsexemplar. Ödesgudinnan på Salong d’Amour av Anna Jansson har jag redan läst och recenserat, Gone Girl av Gillian Flynn läste jag ut innan vi åkte bort över helgen och älskade den så recension på den ska dyka upp framöver. Även Svarta Vatten av Attica Locke har jag redan hunnit läsa men recensionsdatumet på den är 21 oktober så den recensionen dröjer det med. Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson har jag läst strax över 100 sidor i men upptäckte snabbt att det tyvärr inte alls är en bok för mig så den är lagd åt sidan så länge. Två böcker jag är mer sugen att sätta tänderna i är Främlingen av Diana Gabaldon, första boken i Bookmarks snygga nyutgivning av Outlanderserien och STHLM Confidential av Hanna E Lindberg som dök upp idag.

Att falla för frestelsen och köpa en av Barnes & Nobles snygga klassiker var förresten antagligen ganska dumt, väckte minst sagt suget efter fler. Den här boken var så läcker!

page

7 thoughts on “Nytt i bokhyllan sedan sist

  1. Pingback: Nytt i bokhyllan | Bokfrossa

Kommentera

