3* Minirecensioner – Fangirl, Eleanor & Park, Jellicoe Road

Efter den här sommaren där jag läst mycket men knappt startat datorn har jag alldeles för många böcker som jag ännu inte bloggat om att jag kör en omgång med några minirecensioner. Klickar ni på titlarna kommer ni till goodreads beskrivning av böckerna.

minirec1 

Jellicoe Road – 4/5
Det här var en bok jag köpte utan att egentligen ha någon aning om vad den handlade om. Jag hade sett att många älskade den och blev nyfiken så den slank spontant med i en bokbeställning. Nu tyckte jag visserligen inte att den var så otroligt fantatisk som recensionerna fått mig att tro men jag gillade den. Främst tyckte jag om sättet den berättades på och inledningen var verkligen perfekt för att fånga mitt intresse. Jag tyckte dessutom om språket så jag är glad att jag läste den på originalspråket istället för den svenska översättningen.

Eleanor & Park – 3/5
Här har vi ytterligare en bok jag läste för att jag hört så mycket bra om den på bokbloggar. Här blev jag en aning besviken, jag tyckte om boken men hade förväntat mig mer av den. Rowell skriver karaktärer som känns trovärdiga, berättelsen har samma äkta känsla men det här var en bok jag tyckte var ganska jobbig att läsa. Jag tror helt enkelt att det var fel period att läsa om trassliga, trasiga relationer och slutet var inte det jag ville ha även om det var uppfriskande att det inte var fullt så förutsägbart som det brukar vara när boken kretsar mycket kring en kärleksrelation.

Fangirl – 5/5
Precis som med de andra böckerna så är det här en bok jag snubblade över på någon bokblogg men till skillnad från de andra två så verkligen älskade jag den här boken. Den är underbar! Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som gjorde att jag föll som en fura för den här boken men den sög in mig direkt och gjorde mig så glad. Det här var en bok jag mådde bra av att läsa. Jag lånade den men tyckte så mycket om den att jag nog måste ta och köpa hem den.

7 thoughts on “3* Minirecensioner – Fangirl, Eleanor & Park, Jellicoe Road

  1. Halloj!
    Jag har precis läst ikapp lite på din blogg och jag är djupt imponerad över att du hann läsa 20 (20!!!!!) böcker i juli! Grymt bra jobbat! Jag var nöjd med mina 6 eller 7, eller hur många det nu blev. Gissar att du är en snabbläsare. 🙂 Det är inte jag, men det går fortare nu är när man gick i skola i alla fall.

    Superfina läderinbundna böcker du hade fått nys om! Tror du man kan få tag i dem från Sverige eller måste man beställa från Barnes & Noble? Narnia vill jag ha …

    Ha det bra!
    Kram från Gabriella

    • Tack, mycket nöjd själv då det var första gången jag kom upp i riktigt så många ^^ har alltid varit en snabbläsare och har inga problem med att läsa en bok om dagen så för mig hänger antalet böcker mest på läslusten, i våras läste jag inte alls lika mycket…

      Kul att du också gillade de läserinbundna snyggingarna! Narnia verkar tyvärr omöjlig att få tag i någonstans här, iaf har inte jag lyckats hitta den. Många av de andra verkar dock finnas på några svenska näthandlar såg jag när jag knappade in isbn i bokfynd.nu 🙂

  2. Pingback: Bokbloggsjerka – Sommarläsningen | Bokfrossa

  3. Pingback: Eleanor & Park av Rainbow Rowell - C.R.M. Nilsson

Kommentera

