Månadssammanfattning – Juni

20140630_122252

Böcker
A Witch’s Handbook of Kisses and Curses (Half Moon Hollow, #2) – Harper, Molly
Förskalv / Efterskalv (Afterburn and aftershock, #1-2) – Day, Sylvia
Phonephucker – Suhinina, Tanja
Jellicoe Road – Marchetta, Melina
Fånge i hundpalatset – Haag, Martina
Insurgent (Divergent, #2) – Roth, Veronica
Allegiant (Divergent, #3) – Roth, Veronica
Genom elden – Lupton, Rosamund
Sea of Shadows (Age of Legends, #1) – Armstrong, Kelley
Mitt liv & jag – Ahern, Cecelia
Eleanor and Park – Rowell, Rainbow
Den eviga nattens riddare – Johnsson, Mattias

Novella/Short story
Weapons Training (Guild Hunter, #2.5) - Singh, Nalini
Angels’ Dance (Guild Hunter, #0.4) – Singh, Nalini
Four: The Transfer: A Divergent Story (Divergent, #0.1) – Roth, Veronica *
Free Four: Tobias Tells the Divergent Knife-Throwing Scene (Divergent, #1.5) – Roth, Veronica
The lightning tree – Patrick Rothfuss

Svenska: 6/17
Engelska: 11/17
Lånade på biblioteket: 0/17
Recensionsexemplar: 3/17

Antal lästa sidor: 4548  (Maj: 2002)
Nytt i bokhyllan: 6st. Dustlands – Blodröd väg av Moira Young, En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella, Åter till Cold Mountain av Charles Frazier, Svärdet och Spiran av Ken Follett och Miss Peregrines besynnliga barn 1 & 2 av Ransom Riggs.

Bästa bok: Sea of shadows av Kelley Armstrong och Mitt liv & jag av Cecelia Ahern fick båda 5/5 i betyg av mig men Sea of Shadows var snäppet vassare så den kammar hem priset denna månaden.

Kommentar: Juni var en läsmässigt en lustig månad. Den började riktigt trögt med enbart två böcker lästa de första två veckorna men sedan åkte vi ut till stugan dagen innan midsommaraftonen och med regn och blåst blev vi sittande inne så då vaknade läslusten till liv så i slutet av månaden läste jag 9 böcker på 7 dagar.

4 thoughts on “Månadssammanfattning – Juni

  1. Juni började trögt för mig också, bara för att explodera fram emot slutet. Du verkar ha haft en riktigt bra läsmånad 🙂

    Jag vill också läsa Divergent-novellerna, men det får nog bli vid ett senare tillfälle. Kanske något att spara som tentabelöning i höst, efter att jag har skrivit min statistiktenta?

Kommentera

