Top Ten Tuesday – Sommarens TBR-lista

toptentuesday

Det finns så mycket i mina bokhyllor som jag skulle vilja läsa så det är svårt att välja men här har jag i alla fall plockat ut tio av dessa som jag just nu känner att jag skulle vilja läsa relativt snart. Mitt liv och jag av Cecelia Ahern och Genom elden av Rosamund Lupton håller jag på att läsa just nu och flera av de andra får följa med mig ut till stugan på torsdag, vi kommer hem först onsdagen efter så förhoppningsvis ska jag kunna få något läst där ute.

topten
Katarina Mazetti – Blandat blod
Philip Pullman – Bärnstenskikaren
Tom Clancy – Rött hot
Veronica Roth – Insurgent
Shatter me – Tahereh Mafi
Melina Marchetta –  Jellicoe Road
Sylvia Day – Förskalv / Efterskalv
Cecelia Ahern – Mitt liv och jag
Rosamund Lupton – Genom elden
Nicholas Evans – The Brave

6 thoughts on “Top Ten Tuesday – Sommarens TBR-lista

  1. Jag har bara läst två av dessa, Insurgent och Jellicoe Road, men det är två riktigt bra böcker. Jellicoe Road korades till en av de bästa böckerna jag läste 2013 🙂

  2. Med Roth och Mafi med i högen borde du inte bekymra dig för dålig läsning iaf.
    Jag hör till de få som aldrig gillade Jellicoe road men borde egentligen läsa om, tror den kommer vinna på det.

Kommentera

