Månadssammanfattning – Maj

maj
I maj läste jag 6 böcker
Pojkvännen – Nora Roberts
Oceanen vid vägens slut – Neil Gaiman
Djävulen bär Prada – Lauren Weisberger
Hämnden bär Prada – Lauren Weisberger
Eldhärjad – Tamara McKinley
Norrsken – Frida Skybäck

Svenska: 6/6
Engelska: 0/6
Lånade på biblioteket: 1/6
Recensionsexemplar: 4/6

Antal lästa sidor: 2002  (April: 2372)
Nytt i bokhyllan: 7 st. Mitt liv & jag – Cecelia Ahern samt dessa, dessa och dessa.

Bästa bok: Den här månaden blev det väldigt jämnt mellan Oceanen vid vägens slut – Neil Gaiman och Norrsken – Frida Skybäck.

Läsutmaningarna

Läs 1 bok/månad ur bokhyllan, boken ska ha hamnat där innan 2014
Djävulen bär Prada – Lauren Weisberger

Läs 1 bok/månad som är en fortsättning på en serie
Pojkvännen (Boonsboro #2) – Nora Roberts, Hämnden bär Prada (Djävulen bär Prada #2) – Lauren Weisberger

Kommentar:
Det har gått lite segt med läsningen nu i några månader av lite olika anledningar men nu är i alla fall flytten avklarad så det är en sak mindre att tänka på och oroa sig över så nu hoppas jag att läsflytet kommer tillbaka. Just nu är det tv-serien Gilmore Girls som är boven som stjäl lästid, det är en av mina absoluta favoritserier och jag började se om den nyligen och är fast. Planen för juni är i alla fall att fortsätta beta av recensionsexemplaren och sedan hoppas jag hinna läsa några böcker jag velat läsa länge, som till exempel Jellicoe Road, Insurgent, Den vita drottningen och Shatter me.

2 thoughts on “Månadssammanfattning – Maj

  1. Men tjosan vilken timing! Här har jag gått och grubblat i dagar över vad som fattas och precis kommit fram till att jag behöver läsa mer. Och så halkar jag in på den här bloggen av en slump (Tyra Sjöstedts kommentarsfält). Somliga dagar är ödet alldeles på ens sida. Spännande blogg!

Kommentera

