Sommarenkät

sommar

Den här enkäten har jag sett lite här och där den senaste tiden så jag snor den jag med.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Mitt liv och jag – Cecelia Ahern
Genom elden – Rosamund Lupton
Rött hot – Tom Clancy
Insurgent – Veronica Roth
Jellicoe Road – Melina Marchetta

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Sea of shadows – Kelley Armstrong

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Bästa stället brukar vara gräsmattan ute i stugan.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Med en sambo i stort sett utan semester i år så sker nog den mesta läsningen på vår balkong eller i soffan.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jellicoe road

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Jag bryr mig inte om vad folk läser och tror inte på att trycka på folk böcker, huvudsaken är att man läser något vad det nu än kan tänkas vara.

7. Strand eller hängmatta?
Strand, ingen tvekan om saken. Men allra helst klipphällarna vid bryggan ute i stugan.

8. Deckare eller roman?
Föredrar romaner.

9. Favoritgenre?
Urban fantasy (eg. vanlig high- och epic fantasy men på sistone har jag haft svårt att hitta något jag tycker om)

2 thoughts on “Sommarenkät

Kommentera

