Fyndat i bibliotekets bokbyteshylla

20140511_104842
Jag behövde lämna tillbaka min hög med biblioteksböcker och passade på att ta med mig tre böcker jag inte ville ha kvar hemma och lämna dem i bokbyteshyllan. I utbyte tog jag med mig dessa två hem. Bridget Jones måste man väl nästan ha bott under en sten för att inte hört talas om men Bokcirkeln var en ny bekantskap för mig.

”Bokcirkeln berättar historien om Clare, Harriet, Nicole, Polly, Cressida och Susan, sex kvinnor i olika åldrar, med olika bakgrund, vars liv korsas i den läsecirkel de alla tillhör. Sammankomsterna blir ett forum för att diskutera, inte bara de böcker de läser, utan också bekymmer med pojkvänner, äkta män, gamla mammor och tonårsdöttrar. Allt eftersom månaderna går blir vänskapen mellan kvinnorna allt starkare och de tar allt större del av varandras liv. ” – Norstedts

3 thoughts on “Fyndat i bibliotekets bokbyteshylla

  1. Pingback: Månadssammanfattning – Maj | Bokfrossa

Kommentera

