20 snabba

Snabbläsare eller långsamläsare?
Jag är nog en snabbläsare, har inga problem med att plöja en bok på en kväll.

Tegelstenar eller tunnisar?
Förut älskade jag tegelstenar, nu föredrar jag böcker med 300-400sidor.

Bibliotek eller bokhandel?
Jag är ett stort fan av bibliotek.

Ljudbok eller e-bok?
Kan inte koncentrera mig på ljudböcker så missar hälften av handlingen.

Inbunden eller pocket?
Inbundna böcker är snyggast i hyllan men jag har börjat älska storpocket och framförallt danskt band.

Vampyrer eller spöken?
Än så länge har jag inte tröttnat på vampyrerna.

En i taget eller slalomläsning?
Det blir oftast slalomläsning för mig.

Nytt eller gammalt?
Brukar tycka bäst om relativt nya böcker.

Bokmärke eller hundöra?
Här misshandlar man inte böcker!

Snacks eller godis?
Jag är en snacksmänniska men äter sällan något samtidigt som jag läser.

Biografier eller memoarer?
Läser dock inte många sådana böcker heller.

Skräck eller chick lit?
Chick lit gillar jag men skräck är inget för mig.

Soffan eller sängen?
Kan inte ligga och läsa och det är bekvämare att sitta i soffan än i sängen så det är där jag oftast hamnar.

Inne eller ute?
Sitter gärna ute och läser om vädret är trevligt.

Boken eller filmen?
Hobbit är det enda exemplet jag kommer på just nu där jag tycker bättre om filmatiseringen.

Twitter eller facebook?
Jag har ett twitterkonto men det används aldrig.

Goodreads eller boktipset?
Goodreads!

Kokbok eller bakbok?
Föredrar att laga mat framför att baka men googlar hellre recept än att använda kokböcker.

Te eller kaffe?
Tror inte att jag någonsin kommer bli vuxen nog att tycka om kaffe.

Nobelpriset eller Augustpriset?
Har nog inte läst många vinnare alls…

2 thoughts on “20 snabba

  1. Varför säger man egentligen att man inte är vuxen nog för att inte tycka om kaffe?
    Kaffe är hemskt och alla som dricker det borde inse det. Vi som redan insett det borde ju få smartpoäng och därmed vara mer vuxen, eller? 😉

Kommentera

