Blir inte mycket läst just nu…

De senaste dagarna har det inte blivit mycket bloggande och inte mycket läst heller för den delen för det har varit mycket annat i tankarna. Min sambos mormor har varit sjuk och inlagd igen (men mår bättre och ska få komma hem imorgon) och vi har varit på lägenhetsvisning och försökt tagit ställning till om vi vill flytta ifrån lägenheten vi har nu. Vi är en velig duo så det är ett väldigt ältande och vägande för- mot nackdelar. Efter mycket om och men har vi tackat ja till lägenheten vi kikat på men vi är sexa i kön så vi får se. Den är inte perfekt, bristen på ett ordentligt kök är ett stort minus men jag tror att vi kan göra lägenheten mysig och den fina balkongen mot innergården var ett stort plus, kan se mig själv sitta där i sommar med en bra bok och sippa vin.

Faktiskt är Stad av glas, tredje boken i The Mortal Instrumentsserien, den enda bok jag läst sedan 3mars. Tyckte om den och recension borde komma upp på bloggen på recensionsdagen som är 20/3 om jag inte minns fel. Hoppas få mer läst den här veckan men imorgon ska vi fira ena ”svågerns” födelsedag, på fredag kväll är jag medbjuden på en makeupträff på The Body Shop och på lördag är den min tur att fylla år men lite läsning ska jag väl orka klämma in. Just nu läser jag i alla fall Den skarpa eggen av Philip Pullman. Guldkompassen, den första boken i trilogin, läste jag i månadsskiftet men även om jag tyckte om den blev jag tyvärr inte lika förtjust som många andra verkar ha blivit. Jag läser gärna YA lite då och då men hittills är den här serien för ung för att jag ska älska den. Sugen på att börja på Jellicoe road med så det blir nog lite slalomläsning framöver. Förutom dessa båda är ser min läskö just nu ut så här, men den brukar kunna förändrats mycket…

20140310_222617

Kommentera

