Bokbloggsjerka – Vad kommer aldrig att finnas i min bokhylla?

bokbloggjerkaFredag och bokbloggsjerka. Den här veckan är frågan vilka böcker som man aldrig kommer att hitta i våra bokhyllor.

Svår fråga för trots att jag till exempel inte alls tycker om science-fiction har jag i alla fall Liftarens Guide till Galaxen i hyllan. Jag såg att det var några som svarade poesi men det tycker jag om även om just de böckerna i brist av plats bor nere i källaren just nu. Faktaböcker är jag inte särskilt intresserad av men har ändå en hög sådana som liksom poesin får husera i källaren. Religiösa texter och självhjälpsböcker däremot, det har jag inga och vill inte heller ha så det får bli mitt svar denna vecka.

15 thoughts on “Bokbloggsjerka – Vad kommer aldrig att finnas i min bokhylla?

  1. Jag är skeptisk till vissa självhjälpsböcker. Jag har ett par stycken i hyllan, dock, av olika anledningar, men har upplevt att en av dem faktiskt var nyttig för mig och den situation jag befann mig i då jag läste den.

  2. Har inte heller några självhjälpsböcker i mina hyllor… Har i och för sig läst några, men då lånade jag på bibblan. Det är nog inget jag vill ha i hyllorna.

  3. Självhjälpsböcker är inget jag inhandlar i alla fall. Religiösa böcker beror nog på. Inte rena propagandaböcker, men lite mer historiska saker skulle jag nog kunna tänka mig.

  4. Tycker det är svårt med vad som inte tar plats. Självhjälpsböcker är väl inte det första jag skaffar men t.ex Josefssons Hemligheten är ju fascinerande faktiskt…

Kommentera

