Mer nytt i bokhyllan v.9

20140225_125700Förutom paketet med reaböckerna från bokus så kom mina två böcker från bookdepository också fram igår. Jag är inne i en period just nu där jag helst läser på engelska och då blir det oftast därifrån jag köper mina böcker. The Rose And The Thorn är fortsättningen på The Crown Tower som jag läste ut för ett litet tag sedan och eftersom böcker förstås bör resa i sällskap av andra böcker fick Jellicoe Road också slinka med i beställningen.

Den boken var förresten underbart gjord, Jellicoe Road alltså… Den jag köpte är häftad med en sladdrig bindning som jag önskar att alla häftade/pocketböcker hade men som jag tyvärr bara stött på några enstaka gånger förut. Den är mjuk och jättetrevlig att bläddra i medan The Rose And The Thorn som så många andra böcker utan hård pärm är så stramt gjord att det är svårt att börja upp den tillräckligt för att kunna se texten längst in mot mitten utan att bryta den stackars ryggen. När det är så är det inte alls lika roligt att läsa dem så varför görs böcker så när det finns trevligare alternativ? Eller finns det fördelar med stramare gjorda böcker som jag helt enkelt inte tänkt på?

3 thoughts on “Mer nytt i bokhyllan v.9

  1. Håller med dig om att det är mycket trevligare att läsa de häftade som är ”sladdriga”. En fördel med de hårda är väl kanske att de står bättre av sig själva i bokhyllan. Men, det finns ju bokstöd till det förstås. 😉 Hoppas du tycker om Jellicoe Road!

  2. Pingback: Nytt i bokhyllan v.10 | Bokfrossa

Kommentera

