3*Minirecensioner – Fantasy/Urban Fantasy/Paranormal Romance

minirec1
Jag har läst en del böcker hittills i år som av olika anledningar inte blivit bloggade om än så för att försöka komma ikapp lite kör jag en till trio minirecensioner.

The Crown Tower (The Riyria Chronicles #1) –  Michael J. Sullivan
Den här boken börjar ganska segt och en bit in i den var jag inte helt övertygad om att författaren skulle kunna binda ihop handlingen på ett intressant sätt. Det ska dock påpekad att den här boken är en prolog till huvudserien, och skrevs efter den var färdig, så jag är inte förvånad över det och kan ha överseende med att det ibland känns lite spretigt och att det tar tid att lära känna karaktärerna. The Crown Tower fick ett högt betyg av mig för längre fram i boken tycker jag att det är intressant att se hur vänskapen och partnerskapet mellan krigaren Hadrian och lönnmördartjuven Royce växer fram och framåt slutet är jag fast och börjar ana hur bra den här serien har potential att vara. Jag tror på den och har beställt hem andra boken, är mycket nyfiken på hur den kommer att fortsätta.

Up From the Grave (Night Huntress, #7) – Jeaniene Frost
Night huntress är en av mina favoritserier så det var väldigt bitterljuvt att läsa den sjunde och avslutande boken. Jag drog ut på läsningen i flera dagar bara för att den skulle räcka lite längre, jag ville inte att den skulle ta ta slut. Skulle gärna ha velat att serien var ett par böcker längre så att jag inte behövde säga farväl till Cat, Bones och deras vänner riktigt än men samtidigt är det väldigt skönt att en serie faktiskt avslutas medan den fortfarande är bra och Up from the grave var ett värdigt slut på en bra serie. Det enda som drog ner mitt betyg till en 4 är det gick väldigt fort med handlingen i slutet, jag skulle ha velat ha lite mer innehåll där.  Jag skulle inte riktigt säga att det var ett framstressat slut men det kändes lite fattigt.

House Rules (Chicagoland Vampires #7) – Chloe Neill
Biting Bad  (Chicagoland Vampires #8) – Chloe Neill
Chichagoland Vampires är en helt okej serie men ändå har jag börjat tappa intresset för den och nedgraderat den till ströläsning. Jag vet inte riktigt varför men det är nog så att jag börjar tröttna på karaktärerna som det inte händer så mycket med, de utvecklas inte särskilt mycket som personer utan det känns som de har nått punkten då de är ”färdiga” och då blir det ganska ointressant att fortsätta följa dem. Visst går det framåt i själva handlingen men inte så mycket som jag skulle önska, jag tror författaren har ett bra slutmål men jag tycker vägen dit börjar kännas för utdragen. Del 7 och 8 som jag läste efter varandra var bra men inte mycket mer än så och så här i efterhand har jag lite svårt att minnas vad som hände i dem så de gjorde nog inget större intryck på mig.

2 thoughts on “3*Minirecensioner – Fantasy/Urban Fantasy/Paranormal Romance

  1. Pingback: Mer nytt i bokhyllan v.9 | Bokfrossa

  2. Pingback: Månadssummering – Februari 2014 | Bokfrossa

Kommentera

