Bokbloggjerka – En enda bok?

bokbloggjerkaFredag och bokbloggsjerka. Den här veckan är frågan: Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

En enda bok att läsa under resten av mitt liv? Vilken tortyr! Ska bli spännande att se vad ni andra svarar denna veckan. Var jag begränsad till en bok så skulle det nog inte bli så mycket läsning, att enbart läsa samma bok kan inte vara särskilt roligt och man skulle nog snabbt kunna den utantill. Var jag absolut tvungen att välja en enda bok ur min bokhylla så skulle det vara boken med Sagan om Ringen-trilogin. Jag har faktiskt inte läst just denna versionen förut men den har över 1200sidor så jag skulle ju åtminstone ha en lång läsning framför mig när jag väl plockade upp den för ännu en omläsning.

20140221_104137

15 thoughts on “Bokbloggjerka – En enda bok?

  1. Jag har faktiskt inte läst Sagan om ringen än.. Försökte en gång i mina yngre dagar men blev lite avskräckt. Borde ge den ett försök till någon gång framöver 🙂

  2. Sagan om ringen erbjuder nog en hel del sysselsättning. Tyvärr tålde böckerna inte en omläsning från min sida, älskade dem första gången jag läste dem, andra gången tog jag mig inte ens igenom bok två…

  3. Det här var en rätt otäck fråga… Sagan om ringen läste jag på 80-talet, men den lockar inte mig till omläsning. En riktigt tjock bok måste det i alla fall bli!

Kommentera

