Dag 19 – En favoritbok som blev film

mannensomkundetalamedhästarJag tycker om Nicholas Evans böcker och favoriten är nog fortfarande Mannen som kunde tala med hästar, den första boken av honom jag läste. På den tiden var jag en hästtjej (nu ser jag mig fortfarande som en hästtjej fast hästtjej utan tillgång till häst) och den här boken fastnade jag för direkt och även om filmen är lite annorlunda mot boken så tycker jag om den med.

”Den ende som kan rädda Pilgrim efter ridolyckan är Tom Booker, mannen som kan tala med hästar. På vinst och förlust beger sig Annie till bergen i Montana med sin dotter Grace och hennes älskade – men svårt skadade – häst. Det blir en resa som öppnar en helt ny värld för Annie och Grace och på ett dramatiskt sätt förändrar deras liv…

En underbar roman om kärlek, förtroende och tillit – om att finna det sanna och äkta i livet.” – Goodreads

One thought on “Dag 19 – En favoritbok som blev film

Kommentera

