Hon som inte tänkte handla på bokrean…

bokrea2014
De senaste åren har det inte funnits mycket på bokrean som lockar mig så när den börjar närmar sig blir jag inte så ivrig som jag sett många andra bokbloggare blivit. Utbudet på vad jag är intresserad av är inte stort, förr shoppade jag mycket fantasy på rean men nu översätter förlagen allt färre sådana böcker. Sedan såg jag Nattens cirkus (9789113037318) hos Ica som bara kostade 39:- i inbundet, klart jag skulle ha den!

Efter det var det lite kört, jag fick för mig att ännu en gång ta mig en titt på de engelska häftade böckerna hos bokus och innan jag visste ordet av hade jag 5 böcker i kundvagnen, alla med något övernaturligt inslag precis som jag helst vill ha det. Då var jag bara uppe i 95:- så istället för att betala 10:- för frakten så slängde jag i Phonephucker som kostade 9:-.

Böckerna från bokus blev:
God Save the Queen (9780356501437), Queen of Kings (9780857500397), Phonephucker (9789197688505), Dancing Jax (9780007453412), Lament (9781407120317), Wake (9781447205722).

Nackdel med förbeställningar? Man måste vänta på att få hem dem!
Hon med inget tålamod är redan otålig…

Adlibris blev det inget från för deras svårnavigerade reasida gjorde mig lite galen… Hade de inga engelska böcker i år eller är de bara svåra att hitta? Och varför har de tagit bort möjligheten att sortera böcker efter pris, författare, titel osv? Den nya sidan är snyggare men jag saknar användarvänligheten hos den gamla.

6 thoughts on “Hon som inte tänkte handla på bokrean…

  1. Håller med dig om att adlibris sida var jobbig att ta sig igenom, fast det stoppade inte mig. Men däremot var cdons bokrea värdelös och svår att hitta på tycker jag.

    • Vilka böcker har du köpt hittills? 🙂 Cdons rea var jag inte heller imponerad av, däremot blev jag lite sugen på att köpa Divergentboxen de hade specialpris på.

  2. Jag håller verkligen med dig angående Adlibris, höll på att bli galen!
    Älskade Bokus stora mängd engelska böcker, som ju var till ett fantastiskt pris dessutom! Du och jag har kollat på samma böcker ser jag, men jag beställde inte riktigt samma 😉
    Hoppas du kommer tokälska böckerna! 🙂

  3. Tyckte också det var lite jobbigt att hitta allting på Adlibris sida. Men har hittat två stycken jag funderar på därifrån i alla fall!
    Nattens Cirkus tror jag också att jag kommer skaffa den här rean 🙂

Kommentera

