5 frågor om böckerna i din bokhylla

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
The Crown Tower av Michael J. Sullivan köpte jag nyligen och den ville jag läsa direkt så nu när jag läst ut två av böckerna jag höll på med så står den på tur. Jag är pepp på lite fantasy.

2. Den bästa boken du har hemma.
Bästa boken… Hur ska man kunna svara på det?! En av de jag är mest förtjust i är boken som har alla tre Sagan om ringen-böckerna samlade i en volym. Snöbarnet, Mörk ängel, Brazen och Underbara helvete är andra favoriter.

3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Bra böckers serie Folksagor var kanske lite onödig att köpa även om det var på loppis, tyckte att de var fina men efter att jag fått hem dem och börjat läsa lite i den första försvann intresset och nu står de bara där…

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.
Sådana finns det många av, till exempel The Brave av Nicholas Evans och Hannibal – Upptakten av Thomas Harris.

5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.
Jag tycker om fina böcker men skulle aldrig köpa en bok bara på grund av omslaget, eller Bridget Jones Dagbok köpte jag visserligen i inbundet på loppis bara för att omslaget till pocketversionen jag hade var så fult att jag ville byta ut boken.

2 thoughts on “5 frågor om böckerna i din bokhylla

Kommentera

