Dag 13 – Din favoritförfattare

Jag har inte riktigt favoritförfattare på samma sätt som jag hade när jag var yngre, älskade jag en bok av en författare så slukade jag det mesta hen skrivit. Nu är jag lite mer kräsen och väljer istället vad jag vill läsa utifrån vad böckerna handlar om så även om jag älskar några av en författares verk behöver det inte betyda att jag vill läsa allt hen gett ut. En av mina favoritförfattare är en jag delar med många andra är J.K. Rowling, jag älskar henne för vad hon lyckades göra med Harry Potterserien men däremot har jag inte känt mig lockad att läsa hennes andra böcker.

One thought on “Dag 13 – Din favoritförfattare

  1. Att säga att man har Kafka som favoritförfattare kanske låter pretentiöst eller gymnasialt, men varje gång jag läser honom om igen tycker jag att han fortfarande känns helt relevant. Senast häromdagen citerade och länkade jag till en mycket intressant artikel om Kafka och ”övervakningssamhället:
    http://bearbooks.se/2014/01/24/essa-death-by-data-how-kafkas-the-trial-prefigured-the-nightmare-of-the-modern-surveillance-state-av-reiner-stach/

Kommentera

