Dag 12 – En bok som du brukade älska

Har jag någon gång älskat en bok så brukar jag fortsätta att älska den, om inte annat för nostalgin i minnet av när jag för första gången läste den. Vi kan ta Twilightserien som exempel, man kan kritisera mycket i böckerna men när jag läste dem första gången så fastnade jag och sträckläste dem. Böckerna lyckades väcka ett nytt sug efter urban fantasy/paranormal så även om de så här ett bra tag efteråt kanske inte ligger mig lika varmt om hjärtat längre så kommer jag alltid älska dem för vad de gav mig just då och för alla underbara böcker böcker jag blev lockad att läsa efteråt.

Kommentera

