Dag 10 – Favoritklassiker

saganomringentrilogiHär höll jag nästan på att svara att jag inte har en klassiker innan jag insåg att Sagan om ringen-trilogin faktiskt brukar räknas som klassiker och det är ju en av mina favoritserier. Jag minns så väl när jag ett sommarlov i högstadiet började läsa igenom bibliotekets lilla bokhylla med fantasyböcker. Efter att ha börjat med att läsa de böcker i Sagan om Drakens Återkomst som hunnit komma ut så blev Ringen den andra fantasyserien jag gav mig på och sedan dess har jag läst den många, många gånger men nu var det ett tag sedan så det börjar snart bli dags för en ännu omläsning.

The Hobbit anses väl vara en ännu större klassiker men kanske lite otippat så är jag inte vidare förtjust i den, filmerna tycker jag jättemycket om men boken är rätt tråkig och enformig. Borde kanske läsa om den och se om jag ändrat åsikt…

One thought on “Dag 10 – Favoritklassiker

Kommentera

