Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla men som du älskade

Eftersom läsningen för mig bara är tänkt att vara ett rent nöje händer det i princip aldrig att jag läser böcker jag inte tror att jag kommer att tycka om. Det finns så många lockande böcker där ute så varför ska jag lägga tid på att läsa något jag inte tror att jag kommer att uppskatta?

I år är det lite annorlunda för jag har tänkt att jag under 2014 ska försöka läsa åtminstone 5 gamla klassiker. Jag förväntar mig inte att tycka om dessa böcker. Varför läsa dem då? Klassiker uppmärksammas hela tiden och jag vill helt enkelt förstå lite fler referenser till dessa. Jag kan inte påstå att jag älskade Jorden runt på 80 dagar men jag tyckte om den och det hade jag inte förväntat mig att göra.

One thought on “Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla men som du älskade

  1. Kan tipsa om en helt fantastisk klassiker som inte är så lång, ca 100 sidor men så bra. Of mice and men av John Steinbeck. Jag läste den på engelska och jisses vad jag grät mig igenom den boken.

Kommentera

