Tematrio – Vinterväder

temaisHär nere i Karlskrona har vi fått rejält med snö även om det har varit plusgrader de senaste dagarna, jag är så tråkig att jag bara går och längtar efter att det ska försvinna. Är det inte snö till jul och nyår så tycker jag vi lika gärna kan hoppa över det helt och hållet. Däremot läser jag gärna vintriga böcker, snön är ju fin och mysig så länge jag slipper gå ut i den…

I tematrion den här kalla ruggiga måndagen uppmanar Lyran oss att: Berätta om tre böcker som utspelar sig under vintern.


dumy_snobaret_6523 1.
Den första boken jag kommer att tänka på är Snöbarnet. Tempot är ganska långsamt men det gör absolut ingenting för det är en väldigt vacker och stämningsfull historia. En av förra årets favoriter.

sparkle  2. När jag läste Sparkle tyckte jag att den skulle vara en perfekt vinterläsning, enkel och lite charmig bok där snö och skidåkning tar stor plats.

13051918_O_1  3. Vinter i drömhuset är boken som jag ska börja med nu när jag är färdig med Kvinnan i svart. Det återstår att se om den är bra men jag hoppas att den är så mysig som beskrivningen får mig att tro.

10 thoughts on “Tematrio – Vinterväder

Kommentera

