Dag 07 & 08 – Den mest underskattade/överskattade boken

En underskattad bok måste vara en bok som inte fått den uppmärksamhet den förtjänar, som är bra men som inte lyckas slå igenom hos den stora massan av någon anledning. Jag läser och tycker om många böcker som inte så många känner till men eftersom det är ganska speciella genrer (Fantasy/Urban Fantasy/Paranormal) som har en ganska begränsad fanbas så skulle jag ändå inte kalla dessa böcker underskattade. När det kommer till andra genrer än dessa är jag nog mer en sådan person som läser böcker som går hem hos den stora massan så jag har just nu svårt att komma på en underskattad bok.

En överskattad bok har jag däremot lätt att svara på efter att svärmor pratade om filmatiseringen i lördags, nämligen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det var också hon som tryckte pocketen i handen på mig och fick mig att läsa den men nej, jag förstår mig helt enkelt inte på bokens storhet.

Kommentera

