Månadssummering – Januari 2014

januari1
Just for Christmas – Scarlett Bailey
House Rules – Chloe Neill (Chicagoland Vampires #7)
Biting Bad – – Chloe Neill (Chicagoland Vampires #8)
Harry Potter and the Philosopher’s Stone (Harry Potter, #1) – J.K. Rowling (Audiobook)
Djungelboken – Rudyard Kipling
Kitty and the midnight hour (Kitty Norville #1) – Carrie Vaughn
Främlingen vid havet – Nora Roberts
How to run with a naked werewolf – Molly Harper (Naked Werewolf #3)
Ghostman – Roger Hobbs
The Care and Feeding of Stray Vampires – Molly Harper (Half Moon Hollow, #1)
Jorden runt på 80 dagar – Jules Verne
Tango för vilsna själar – Lucy Dillon
Pythians anvisningar – Jerker Eriksson, Håkan Axlander Sundquist

Böcker: 13
Svenska: 6 Engelska: 7

Antal lästa sidor: 4101 (1670 fler än i december)

Nytt i bokhyllan: 12st

Månadens bästa bok: En Harry Potterbok är svår att slå. Det här var ljudboken som Stephen Fry läser och jag som inte är mycket för ljudböcker i vanliga fall älskade den.

Månadens överraskning: Jorden runt på 80 dagar förvånade mig. Jag har svårt för klassiker men den här tyckte jag om och illustrationerna var fina.

Månadens besvikelse: Hade hoppats på mer från Kitty and the midnight hour. Den var inte dålig utan mer en axelryckningsbok. Får se om jag testar andra boken i serien ändå…

Kommentar: Jag hade ett riktigt läsflyt i januari så det blev många lästa böcker men jag har tyvärr varit riktigt dålig på att recensera dem. Skärpning där! I december sa jag att jag nog skulle unna mig att gotta ner mig i paranormal/urban fantasy under vintern och med 6 lästa böcker inom dessa genrer så verkar jag ha gjort det också.

I februari planerar jag att läsa recexen som dykt upp och sedan hoppas jag på att läsa mer ur min egen bokhylla också men det är av någon anledning svårt. Konstigt det där…

4 thoughts on “Månadssummering – Januari 2014

    • Det har jag med i vanliga fall men jag var lite desperat under de många timmarna på buss i december, blir för åksjuk för att kunna läsa en bok. Och med Harry Potter som jag känner till så väl gjorde det inget om jag blev distraherad ibland och missade stycken.

Kommentera

