Dag 05 – En bok som gör dig glad

Vilka svåra frågor det kommer nu. En bok som gör mig glad? Bra böcker gör mig glad, kan det räcka att svara det? Jag kan faktiskt inte komma på en specifik titel som gör mig lite extra glad. För mig handlar mycket om lästillfället ifråga, jag kan bli glad av en mörk bok bara för att den just då ger mig någonting.

De senaste böckerna som gjorde mig glad var två av Molly Harpers böcker som jag läste tidigare i januari. Hennes lättsamma, lite humoristiska paranormal romance får mig ofta att sitta och le. Absolut inget för den som inte tycker om genren eller vill ha allvar i böckerna men jag gillar det, det är lättsmält och underhållande.

En bok jag förväntar mig bli glad av att läsa är sista boken i Jeaniene Frost Night Huntress-serie som kom ut i början av veckan och som jag planerar att läsa i helgen. När det kommer ut en fortsättning på någon av mina favoritserier blir jag alltid glad av att få läsa dem även om det är lite bitterljuvt när det är den allra sista boken…

Kommentera

