Top Ten Tuesday – Tio världar jag inte vill bo i

toptentuesdayVeckans Top Ten Tuesday har temat: Top Ten Worlds I’d Never Want To Live In OR (since some of you might not read stuff with different worlds) Top Ten Characters I’d NEVER Want To Trade Places With.

1. Suzanne Collins Panem (The Hunger Games). Egentligen skulle jag kunna sammanfatta det med att jag inte skulle vilja bo i någon dystopi alls.

2. Marie Lu’s Republiken (Legend). Som sagt, nej tack till dystopivärldar.

3. Ilona Andrews Kate Daniels-världen. Ännu en serie som lutar åt dystopihållet. Lite annorlunda än de andra för i den här har vi magi och otäcka övernaturliga varelser också.

4. Julia Kagawas Blood of Eden-värld. en dystopivärld där vi människor blivit degraderade till vampyrkäk platsar också bra på listan.

5. Ally Condies Matchad-världen. En värld där staten väljer vem man ska gifta sig med? Nej tack.

Äh det räcker så, ni fattar ändå poängen. Dystopivärldar är alltid för hemska för att jag skulle vilja bo i dem.

4 thoughts on “Top Ten Tuesday – Tio världar jag inte vill bo i

  1. Jag har De odöligas regler hemma – är det första delen i den serien? Borde kanske se till att få den läst någon gång 🙂

    Nej, dystopier i allmänhet känns inte som några världar jag skulle vilja leva i.

Kommentera

