Plats i bokhyllan!

20140124_123319
Lycka för en bokfantast måste vara tomma utrymmen i bokhyllan. Efter att ha slängt upp lådorna med pocketböcker på bokhyllan istället för att ha dem längst ner i den så finns det plötsligt plats för nya hårdryggade böcker.

Sedan att det ligger massor med böcker bakom de främre är en annan sak. De gömda böckerna är en blandad kompott av böcker med lite väl slitna pärmar, papegojätna ryggar och sådana som jag försöker bestämma mig för om jag ska göra mig av med eller inte.

Många av dem jag funderar på att skänka vidare är serier med saknade delar som jag inte vet om jag tänker bry mig om att göra kompletta. Finns det något som stör mig så är det att sitta på en massa ofullständiga serier som jag innerst inne inte känner mig särskilt sugen på att läsa, och därmed förmodligen inte kommer lägga pengar på att få kompletta, så jag tror att de ryker i nästa bokhyllerensning.

One thought on “Plats i bokhyllan!

  1. Jag startade projektet ställa-i-ordning-i-bokhyllan igår och har kommit ungefär halvvägs. På vägen har jag plockat ut ett 30-tal böcker som ska få flytta härifrån. Det känns riktigt jobbigt och det värsta är att jag inte tror att det räcker för att alla kvarvarande böcker ska få plats…

Kommentera

