Bokbloggsjerka – Boktipset och/eller Goodreads?

bokbloggjerkaFredag och bokbloggsjerka. Den här veckan är frågan: Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Goodreads är det som gäller för mig och här kan man hitta mig där. Jag tycker mig inte behöva två platser så eftersom Goodreads är så mycket större och jag fick ett bättre intryck av det så blev det helt enkelt där jag fastnade. När jag gick med där 2010 (dvs långt innan jag började bokblogga) så läste jag i huvudsakligen engelska böcker, något jag i perioder till stor del fortfarande gör, och då var det behändigt med en community som är mer internationell. Det är tack vare den sidan jag hittar de flesta fantasy/urban fantasy/paranormal romance jag läser/vill läsa. Finns inte någon bok inlagd så är det dessutom en barnlek att lägga till dem i databasen. Nu är jag inne på mitt fjärde år där och skulle inte kunna tänka mig att flytta över till någon annan community, jag kikar in åtminstone en snabbis nästan varje dag.

14 thoughts on “Bokbloggsjerka – Boktipset och/eller Goodreads?

  1. Jag tror inte jag skulle orka uppdatera så ofta som skulle behövas. Jag tror du har en viktig poäng – om man kollar sidan regelbundet är det troligare att den blir relevant och intressant.

  2. Jag gillar ju också Goodreads. Ibland får man nästan ångest dock eftersom man hittar så mycket man vill läsa:)

    jag känner aldrig ngt krav att uppdatera utan jag fyller i och surfar runt helt för min egen skull!

  3. Tror nog jag får försöka börja använda det mer 🙂
    Jag gillar ju att man kan använda både app och gå in via datorn med 😀
    Svarade på vänförfrågan med 😉

  4. Jag älskar Goodreads. Och det är ju just som du säger; det är därigenom jag hittar väldigt mycket av det som jag vill läsa och som gör att jag kan hålla mig ajour med vad som händer med bokvärlden.

Kommentera

