Nytt i bokhyllan – Äntligen är cheysuliserien komplett!

20140121_122419I något år har jag försökt samla på mig Cheysuliserien, inte helt enkelt. Bok 1-6 är lätta att få tag i men det är inte 7-8. De sista delarna har ett par gånger legat ute till försäljning för 500:- men det spelar ingen roll hur gärna jag än velat få ihop hela serien, jag betalar inte det priset för en bok. Genom att kika in på tradera så gott som dagligen har jag någon enstaka gång under åren stött på de saknade böckerna där. Lyckades tidigare vinna en auktion på bok 8 för lite vettigare pris och på samma sätt har jag nu fått tag i bok 7. Jippie! Det är en lite indianinspirerad fantasyserie som handlar om hamnbytare. Istället för att följa en karaktär genom en hel serie är det här mer som en släktkrönika, vi får följa cheysulifolkets resa mot att återta tronen som en gång varit deras. Jag älskar den så det ska bli ett nöje att få läsa den från början till slut igen.

Kvinnan i svart ramlade in genom brevinkastet igår och är ett recensionsexemplar från modernista, tack så mycket! Jag minns inte när jag senast läste skräck så den här är jag väldigt nyfiken på.

Förutom dessa två böcker så kom paketet från adlibris fram i fredags, det innehöll andra och tredje delen i Beautifulserien (Caster Chronicles). Snygga precis som första boken.
20140121_123019

3 thoughts on “Nytt i bokhyllan – Äntligen är cheysuliserien komplett!

  1. Nu har du ju hittat alla i serien. Men om du någon gång letar efter annat i bokväg är Bokbörsen ett bra ställe att titta på också förutom Tradera. 🙂

    • Jag kikade där med men tradera visade sig vara bättre just med den här serien 🙂 sista delen har visserligen funnits länge på bokbörsen men de vill ha 500kr för den, betydligt mer än vad jag var beredd att betala 🙂

      • Okej. Ja, ibland har de lite väl höga priser på en del böcker på Bokbörsen. Men ibland kan man göra riktigt bra fynd där, likaså på Tradera. 🙂

Kommentera

