Bokbloggsjerka – Läsutmaningar

bokbloggjerkaFredag och bokbloggsjerka. Den här veckan är frågan:Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka?

Den enda gemensamma utmaning jag tänker vara med i är Kaosutmaningen 2.0, den lät rolig med alla finurliga punkter som man ska försöka passa in läsningen i. Det fanns andra utmaningar som också lockade men jag bestämde mig för att hålla det enkelt och inte ge mig in i fler.

Förutom den gemensamma bloggutmaningen har jag gett mig själv tre andra personliga utmaningar som jag skulle vilja försöka uppnå. Klassiker har jag lite svårt för så jag vill försöka motivera mig själv till att läsa 5 sådana i år, visst bör läsning vara ett nöje men man stöter på hänvisningar till klassiker hela tiden så jag vill tvinga mig själv att läsa några om året. Än så länge går det bra då jag redan läst ut Djungelboken och kommit 5o sidor in i 224 sidor långa Jorden runt på 80 dagar.

De andra två utmaningarna jag gett mig själv är att läsa fler böcker ur bokhyllan och ta tag i lite serier jag halkat efter. De här två punkterna känns särskilt prioriterat för böcker har en förmåga att hamna i bokhyllan och sedan bli bortglömda, lite samma sak med serier för jag påbörjar många fler än vad jag slutför.

12 thoughts on “Bokbloggsjerka – Läsutmaningar

  1. Kaosutmaningen är både rolig och klurig, men en deckare med en fyr har jag hittat.
    Du får jättegärna hänga med i Spänningsutmaningen, inget krav på att man ska läsa en deckare varje månad.
    Mia

  2. Både klassiker och kaosutmaningen körde jag med förra året, den ena gick bättre än den andra. Men så är det ju nästan alltid.. Jag har dock inte bestämt mig om årets kaosutmaning än.

  3. Kaosutmaningen kör jag med, och så ska jag precis som du försöka beta av böcker som liksom glömts bort i bokhyllan… Och några utmaningar utöver det oxå…

Kommentera

