Top Ten Thuesday – Bokiga mål för 2014

toptentuesday

Veckans Top Ten Tuesday har temat: Top Ten Goals/Resolutions For 2014 (bookish, not bookish or a blend)

Jag har inte gett några nyårslöften, det gör jag aldrig och jag kan inte påstå att jag satt några mål för året heller. Däremot har jag saker jag skulle vilja göra men det är kravlösa önskningar.

1. Läsa ikapp med flera av mina påbörjade serier, jag tycker om att läsa serier men jag är dålig på att fullfölja dem till slutet.

2. Inte börja läsa så många nya serier innan jag kommit ikapp med flera av de jag redan håller på med.

3. Att unna mig själv att läsa om favoritböcker istället för att bli lite stressad av alla roliga nyheter.

4. Återfå flytet att blogga om lästa böcker direkt när jag läst dem, blir så mycket enklare då.

5. Prova på någon av alla svenska deckarserier som alla verkar älska.

6. Försöka hitta nya författare att tycka om inom High/Epic Fantasy.

Fyra läsutmaningar har jag gett mig själv men det är inget jag tänker kämpa med utan att det får bli vad det blir, jag hoppas dock utmaningarna kommer att fungera som motivation.

7. Läsa 5 valfria klassiker

8. Läsa 1bok/månad ur bokhyllan, boken ska ha hamnat där innan 2014

9. Läsa 1bok/månad som är en fortsättning på en serie

10. Kaosutmaning 2.0

4 thoughts on “Top Ten Thuesday – Bokiga mål för 2014

Kommentera

