Tematrio – Julklappstips

temajulklappTematrion den här veckan handlar om julklappstips, vilka tre böcker som skulle göra sig bra som julklappar. Inte lätt att begränsa sig men jag tänker tipsa om tre böcker som getts ut i år som jag har tyckt om och som passar bra så här i vintertider.

Det borde i alla fall vara dags för vintern även om vädret vill få oss att tro något annat i år… Med många plusgrader och ett enda snöfall hittills känns det underligt att det bara är en vecka till julafton men idag har vi i alla fall varit ute på stan och trängts med alla människor och lyckats få de flesta julklapparna klara.

1. Nordiska väsen har det pratats mycket om i år och med all rätt. Det är en fantastiskt vacker bok och jag tycker om att den fått lite av vår gamla folktro att komma fram i ljuset igen.

2. När jag läste Sparkle tyckte jag att den skulle vara en perfekt vinterläsning, mysig att krypa upp i soffan med under mellandagarna om man kan stjäla sig en stunds lugn och ro.

3. En annan fantastisk vintrig berättelse är Snöbarnet, tempot är ganska långsamt men det gör absolut ingenting för det är en väldigt vacker och stämningsfull historia.

Vad läser ni själva helst den här tiden på året? I december och januari vill jag personligen ha mysig läsning och det tycker jag alla tre ovan är men eftersom jag tyvärr inte sparade på dem så ger jag mig själv Just for christmas i julklapp att läsa under mellandagarna.

7 thoughts on “Tematrio – Julklappstips

  1. Jag har läst den första och tredje.av dessa. Håller med om det du skriver om båda två 🙂 Jag hade funderingar på att ge bort Snöbarnet till min mormor; hon har lånat mitt ex och jag tänkte att hon kanske ville ha ett eget ex eftersom hon tycker så mycket om den. Men det blev inte så.

Kommentera

