5 frågor om boken jag läser just nu

Hos Vargnatt hittade jag den här, det är meningen att man ska tagga folk men jag gör likadant och taggar alla som vill svara.

Jag läser just nu Återvändarna av Jason Mott.

återvändarna1. Hur många kapitel har du läst ur boken?
Jag är i slutet på kapitel 13.

2. Vad var den första meningen i boken?
När Harold öppnade dörren den dagen fick han syn på en mörkhyad man i välsydd kostym som log mot honom.

3. Vad var den sista meningen du läste i boken?
Han rätade på ryggen och stirrade ut genom dörröppningen på myllret av människor som kom och gick i en stor, ovårdad massa.

4. Hur tycker du boken verkar?
Jag tycker om boken och förstår varför den fått så bra betyg. trots det har den tyvärr inte lyckats få mig att fastna så mycket att jag sträcktläst den men det kanske snarare är för att jag har så många andra tankar i huvudet just nu…

5. Vilken händelse är din favorit än så länge?
När Harold  tar ställning för sin återvändande son och väljer att bli inspärrad med honom hellre än att överge honom.

3 thoughts on “5 frågor om boken jag läser just nu

  1. Pingback: 5 frågor om boken jag läser just nu | Annas Bokbord

Kommentera

