Månadssammanfattning – November

20131130_111155
Läst i november:

Legend – Marie Lu
Härskarinnan – Tiffany Reisz
Blackout – Susannah Cahalan
Månskensklockan – Peder Lagenskiöld
Kyss mig först – Lottie Moggach
Underbara Helvete – Jamie McGuire
Mörka Platser – Gillian Flynn
Fallvatten – Mikael Niemi (avbruten efter halva)
Snow White Blood Red (The Grimm Diaries Prequels #1) – Cameron Jace (short story)
Death Masks – Jim Butcher (ljudbok)
Mrs. Maddox (Beautiful #1.5) – Jamie McGuire (short story)

Böcker:Ljudböcker: 1 Short Storys: 2
Svenska:Engelska: 3

Antal lästa sidor: 2570 (1428 sidor färre än i oktober)

Kvinnliga författare: 6 Manliga författare: 4

Månadens bästa bok: Underbara Helvete, älskade den! Även Härskarinnan tyckte jag väldigt mycket om.

Månadens besvikelse: Fallvatten, tyckte den bara var obehaglig och gav upp efter att ha tvingat mig igenom halva. Inte min typ av bok.

Kommentar: November var ingen bra läsmånad. Jag gick runt med en del inre stress och oro samtidigt som mörkret sög musten ur mig så i början av månaden ville jag inget annat än att ligga nedkrupen i soffan med täckte och kuddar och kika på tv. Att jag var fast i Fallvatten som jag inte alls tyckte om gjorde inte saken bättre men saker ordnade sig, jag vande mig vid mörkret och gav upp med den boken så nu börjar läslusten återfinna sig lite. Jag är i alla fall riktigt glad över att jag äntligen blev klar med ljudboken Death Masks som jag har hållit på med länge, jag tycker om tanken med ljudböcker men det funkar så dåligt för mig.

One thought on “Månadssammanfattning – November

Kommentera

