The Bump In The Night Tag

Jag har alltid roats av enkäter och hos Beasbokhylla hittade jag denna.

1. Vilket övernaturligt väsen läser du helst om?
Varulvar. Vampyrer kommer på en stark andraplats men varulvarna är mina favoriter. Tycker om de nya moderna varulvsberättelserna där varulvarna inte är monster rakt igenom. Dessutom har vargar alltid fascinerat mig, så vackra och intressanta men tyvärr orättvist hatade och förföljda.

2. Vilken scen(från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
Tävlingarna i Hungerspelen, nej tack det skulle jag definitivt klara mig utan.

3. Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok, vilken skulle du då besöka?
Jag skulle gärna besöka Nattens cirkus när den var på sin topp, det är nog en magisk upplevelse man inte lär glömma i första taget.

4. Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
Stolthet och fördom, förlåt alla Austenfantaster men den var verkligen inget för mig.

5. Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor i för att göra den bättre?
Det finns nog många sådana men om jag ska ta en av de jag läst relativt nyligen så skulle jag säga Beautiful Creatures 1. Jag skulle inte vilja radera händelser i boken men den skulle nog ha tjänat på att kortas ner lite.

6. Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
Oftast gör sig en karaktär som är tänkt att vara ond bra som det och tjusningen skulle försvinna om h*n blev god. Titta bara på Damon i Vampire Diaries (tv-serien), han är visserligen fortfarande en härlig karaktär men han har blivit lite för mesig och är inte riktigt lika rolig längre.

Snabba frågorna:

1. Vilken är din favoritvampyr?
Vlad från Jeaniene Frosts serier Night Huntress/Night Prince. Dracula är tillbaka och han är mycket roligare än originalet.

2. Vilken är din favoritvarulv?
Oj, jag har många favoritvarulvar men jag får nog säga Nicholas Sorrentino från Women of the Otherworld. Han är inte en av de tuffaste varulvarna och många undervärderar honom hela tiden men han har ett stort hjärta och gör sitt bästa för att alla han bryr sig om ska ha det bra.

3. Vilken är din favorithäxa?
Precis som Sara får jag så lov att svara Hermione.

4. Vilket är ditt favoritmonster?
Kan inte minnas något monster jag läst om faktiskt, brukar inte läsa böcker där monster dyker upp.

5. Vilket är ditt favorit spöke?
Jag läser inte ofta om spöken heller, kommer bara att tänka på Eve Levine från Women of the Otherworld.

6. Vilken är din favoritmördare?
Jag läser nog inte om så många mördare men den första jag kommer att tänka på är Hannibal Lecter.

3 thoughts on “The Bump In The Night Tag

  1. Vlad gillar jag också! Ser fram emot att läsa andra boken om honom. Ska bara läsa ikapp i Nighthuntress-serien så jag läser böckerna i kronologisk ordning…

Kommentera

