En lite större bokhylla

Fredagens lugn var nog bra för på den klassiska slöa söndagen här hemma var det full fart hela dagen. Vi hälsade på sambons föräldrar två gånger, sprang upp och ner ur tvättstugan, satte upp tavelhyllor, tavla, dekorfjäril och så pysslade vi med min bokhylla. Har absolut ingen golvplats över men vi hade en expedit med 16 fack och på den fick vi plats med en till del med 8 fack. Blev för stort och otympligt så särskilt snyggt är det tyvärr inte men den rymmer i alla fall en hel del. I lådorna längst ner förvarar jag de stackars pocketböckerna som väntar på att jag ska hitta på en bra lösning åt dem. Ser tomt ut på bilden när vi höll på att fästa hyllorna i varandra men nu är alla fack fyllda trots att jag ändå rensat ut några som jag tyckte kunde få flytta till någon annan.

20131117_163312

4 thoughts on “En lite större bokhylla

  1. Hehe, ja det där med bokplats är nog ett vanligt problem men det där blev väl fiffigt! Tycker inte det ser klumpigt ut heller utan jag reagerade på att jag skulle behöva en stege 😉

  2. Jag måste verkligen också ha en till bokhylla, jag har börjat bunkra mina böcker i källaren. Timmy ställer gärna ner ALLA mina böcker där då han anser att jag har för många?! Har du någonsin hört något så förfärligt osant någon gång? Så en till bokhylla blir det inte. MEN när jag någon gång bor i ett hus SKA jag ha ett bokrum med kakelugn. 😉

    • Vilken knäppis, klart man inte kan ha för många böcker! Jag har en del i källaren jag med och nu när jag suttit och lagt in alla mina böcker i excel har jag gallrat rätt hårt men ändå har jag drygt 300 böcker uppe i vår lilla lägenhet… Men med nya bokhyllan har jag plats med fler, eftersom expedithyllorna är så djupa kan jag ställa de fulare böckerna bakom de finare ^^

Kommentera

