Top Ten Tuesday – Omslag jag vill göra om

Ingen lätt fråga, ges böckerna ut i olika utgåvor ändras oftast omslagen och ibland blir det bättre och ibland blir det sämre. Vissa tycker jag om, andra inte. Hrm..

Jag önskar i alla fall att jag kunde få till en förändring på en hel del fantasy/urban fantasy/parnormal romance omslag. Ofta är de tyvärr rätt tråkiga.
228665 4345498 16085931

 

 

 

 

 

Nakna manliga överkroppar är väldigt gäsp… Förutsägbart och fantasilöst.
13125234 15745446 17619159

 

 

 

 

 

Sedan har vi Vägen mot Bålberget. Den inbundna utgåvan är jättefin tycker jag, vackert blågrå med en stor korp bakom titeln medan pocketversionen med sin gulbruna färg och oansenlig profilbild faktiskt är riktigt tråkig, synd.
index vagen-mot-balberget

2 thoughts on “Top Ten Tuesday – Omslag jag vill göra om

  1. Jag kan väl säga så mycket att en bok med en barbröstad man på omslaget skulle jag inte plocka upp och titta på 🙂

    Blev lite fundersam när jag såg Vägen till Bålberget (det blå) för det tycker jag är snyggt, sedan läste jag det skrivit 🙂

    • Precis, det första omslaget till vägen mot bålbeget är jättefint så jag förstår inte varför de i pocketutgåvan bytt till ett så tråkigt omslag som int alls drar blickarna till sig

Kommentera

