Månadssammanfattning – Oktober

20131101_084921

I oktober hann jag läsa 11 böcker.
De odödligas regler – Julie Kagawa
Fantastic Beasts and Where to Find Them – J.K. Rowling
Snöbarnet – Eowyn Ivey
KoMo – Pontus Joakim Olofsson
Ödemark – Yrsa Sigurðardóttir
Sparkle – Kaya McLaren
Viskningarnas borg – Carole Martinez
Ängeln – Tiffany Reisz
Prinsen – Tiffany Reisz
Vittne till mord – Nora Robets
Omens – Kelley Armstrong

Antal lästa sidor: 3998 (499 färre än i september, påbörjade böcker ej medräknade)

Svenska: 9 Engelska: 2

Kvinnliga författare: 10 Manliga författare: 1

Månadens bästa bok: Snöbarnet är nog min favorit, jag kan inte sätta fingret på exakt varför men allting i boken tilltalade mig och det långsamma tempot kändes så passande i den här vintersagan.

Månadens besvikelse: KoMo levde tyvärr inte alls upp till mina förväntningar, hade väntat mig en helt annan slags bok.

Kommentar: 11 lästa böcker är jag nöjd med även om Jag hade hoppats hinna med ett par böcker till i oktober men nu har tv-seriesäsongen dragit igång och då blir det inte lika mycket tid över till läsning. 9 av 11 böcker tyckte jag riktigt bra om så det har i alla fall varit en rolig läsmånad och för första gången sedan i somras har jag lyckats fasta i en e-bok (Omens).

 

4 thoughts on “Månadssammanfattning – Oktober

Kommentera

