Prinsen – Tiffany Reisz

prinsenTitel: Prinsen
Författare: Tiffany Reisz
Originaltitel: The Prince
Serie: The original sinners #3
Förlag: Harlequin –> deras webbutik
Utgiven: 2012
Sidor: 397
Betyg: 4/5

Åh, det här var bra. Riktigt bra. Prinsen är den tredje boken i serien The original sinners och enligt min mening den bästa boken hittills.

Nora har lämnat Søren och besöker Wesley på hans familjs ägor. Han vill visa henne sin värld vilket inte blir helt lätt. Som om det inte vore svårt nog att försöka lista ut hur de ska förhålla sig till varandra efter att Nora kastade ut honom och krossade hans hjärta så vet Wesleys pappa vem hon är och är inte glad att se sin son tillsammans med henne. Hemma i New York fortsätter problemen. För att försöka lista ut vem som hotar dem tvingas Søren och Kingsley återvända till den katolska skolan där de först träffades, en resa som rör upp många minnen och spöken ur det förflutna.

Jag tror att mycket av erotikens dåliga rykte härstammar från att det är oftast bara är sexscener och inte så mycket annat, så är det inte här. Precis som tidigare gör Tiffany Reisz ett mästerligt jobb med att ge innehåll och djup åt en slags berättelse som annars lätt skulle ha kunnat blivit fånig och överdriven. Sex är en viktig del av boken men absolut inte drivande för handlingen. I Prinsen tar vi dessutom ett litet steg från den vanliga erotiken och blandar upp det med spänning när Søren och Kingsley försöker lista ut vem det är som hotar tryggheten. Allt tillsammans gjorde den här till en riktig bladvändare för mig och tre böcker in i serien är det fortfarande lika uppfriskande att läsa erotik och romantik där den kvinnliga huvudkaraktären är lite äldre och världsvan, liksom alla andra karaktärer i boken är hon dessutom stark och intelligent. Äntligen fick vi också en möjlighet att lära känna Kingsley lite bättre och det är en intressant men trasig person som döljer sig bakom masken som skrämmer alla som vet vem han är.

Serien rekommenderas varmt och med det här slutet är jag är otroligt nyfiken på fortsättningen som lyckligtvis kommer ut nu i November.

6 thoughts on “Prinsen – Tiffany Reisz

    • Den passar säkert inte alla 🙂 jag har själv haft lite svårt för Søren i de här böckerna, han är för freaky för mig men i övrigt gillar jag dem 🙂

  1. Jag kikar in för att säga att jag har skrivit en kommentar i ditt inlägg från den 19 okt. Det inlägget där du frågar hur ni väljer ut böcker att läsa om ni inte läser baksidestexten?
    Det blir även problem med sådan här rec. där läser jag bara vad boken får för slutbetyg.

    Kramis från en Pockethexa som verkligen kan motivera till att inte göra det för det blir verkligen en waow-effekt när ni läser!

    • Hrm, den kommentaren verkar inte ha kommit fram. Synd för det skulle ha varit intressant att få läsa den 🙂

      Det är roligt hur annorlunda man kan vara. Jag skulle aldrig läsa en bok utan att ha läst lite om handlingen eftersom det är den som avgör om jag kan tänkas vara intresserad av boken eller inte. Därför är jag även helt ointresserad av recensioner som inte på något sätt förmedlar vad böckerna handlar om.

      Fast skriver om handlingen gör ju även du, hur kommer det sig om du inte själv vill läsa om det? 🙂

  2. Pingback: Månadssammanfattning – Oktober | Bokfrossa

  3. Pingback: Top Ten Tuesday – Nya författarbekantskaper 2013 | Bokfrossa

Kommentera

