Top Ten Tuesday – Omtyckta karaktärsnamn

toptentuesday
Det var ett tag sedan jag var med i Top Ten Tuesday men idag ligger jag hemma och snörvlar mig igenom en ny förkylning så då är det väl perfekt tillfälle att hoppa på det här igen. Veckans tema är:  Top Ten Character Names I Love (or Top Ten Unusual Character Names.) Jag är dålig på att minnas namn så det får bli favoriter ur mina favoritserier/böcker.

Damon Salvatore (The Vampire Diaries)
Faina (Snöbarnet)
Sirius Black, James Lupin, Promona Sprout.. Rowling är nog bäst på att namnge karaktärer (Harry Potter)
Arwen Undómiel, Éowyn, Aragorn… Har många favoritnamn i Tolkiens böcker (Lord of the Rings)
Cassandra DuCharme (Women of the Otherworld)
Moiraine Damodred, Lan Mandragoran, Lanfear… (Wheel of Time)
Jasper Hale/Jasper Whitlock (Twilight)
Agnes Nutter (Good Omens)
Esmerelda Weatherwax (Discworld)
Bast (The Kingkiller Chronicle)

Många fantasykaraktärer blev visst som vanligt.

5 thoughts on “Top Ten Tuesday – Omtyckta karaktärsnamn

Kommentera

