Omslagsonsdag – Katter

Det är inte bara jag. Jag vet att det inte bara är jag. Vi är många boktokar som gillar bokomslag; vi bryr oss om hur våra böcker ser ut och planerar våra inköp efter hur snyggt ett omslag är. Är det helt logiskt? Nä, men det bryr vi oss faktiskt inte om. Vill någon vara med så haka på, ni har en vecka på er innan nästa tema så visa nu upp de omslag ni tycker bäst om; annars får jag leka själv :} Varje onsdag blir det alltså omslagsinlägg på olika teman, ni visar upp så många eller så få böcker som ni vill och ni behöver inte lägga upp inlägget just på onsdagen. Nästa veckas tema smygpresenteras på söndag.
Bokpotaten

Jag trodde att det skulle vara jättesvårt att hitta omslag med katter på, i alla fall om man letade utanför faktahyllorna. På mina egna böcker hemma i bokhyllan lyste kattomslag med sin frånvaro men på goodreads hittade jag flera fina omslag med kissemissar. Mina favoriter är de fyra översta. Av dessa åtta böcker har jag bara läst den svenska översättningen av Holly Blacks White Cat som faktiskt är en av mina favoriter från det här årets läsning och jag har precis fått sambon att läsa trilogin med, än så länge tycker han om den.

42056 186241 10164948 13519606

 

 

 

 

 

 

9838198 2888317 296942 614583

6 thoughts on “Omslagsonsdag – Katter

Kommentera

