Top Ten Thuesday – Böcker jag skulle vilja se som film

toptentuesday

Idag är tisdag och då är det förstås dags för en ny Top Ten Thuesday och denna gång är temat: Top Ten Books I Would Love To See As A Movie/TV Show (set in a perfect world…in which movies don’t butcher the books we love.) Jag älskar att se filmer och tv-serier så om de inte slaktade böckerna jag tycker om så skulle jag gärna se att varenda en av dem blev inspelade så jag fick se dem på tvskärmen. Listan skulle det vill säga kunna bli jättelång men jag har gjort ett litet urval här.

  • Goda omen – Terry Pratchett & Neil Gaiman
  • Betvingad – Simona Ahrnstedt
  • Berättelsen om fjärrskådarna – Robin Hobb
  • Women of the Otherworld – Kelley Armstrong (är tydligen redan på väg att bli tvserie men jag känner mig tveksam till den)
  • En man som heter Ove – Fredrick Backman
  • Nattens cirkus – Erin Morgenstern
  • Facklan – Marion Zimmer Bradley
  • I vargars närhet – Nicholas Evans
  • Tankeläsaren (De utvalda) – Kristin Cashore
  • Förföljd av det förflutna – Nora Roberts

 

5 thoughts on “Top Ten Thuesday – Böcker jag skulle vilja se som film

    • Jag tror nästan att den som film skulle ha potential att bli minst lika bra som boken, eller till och med bättre, om den hade fått en rejäl budget 🙂

  1. Svar: Håller med! Jag tänkte att de som har den hemma kanske inte vill ha den 😉

    Filmrättigheterna till Ove är iallafall köpta om jag förstått rätt, men vet inte om filmen kommit längre än så.

Kommentera

