Bokbloggsjerka – Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

bokbloggjerka
I den här veckans bokbloggsjerka ställs frågan:  Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

För fem miljoner kronor skulle jag kunna uppfylla många drömmar. Först och främst skulle jag köpa mig ett litet lantligt rött hus/torp med ett litet stall, hagmark och plats för ett hönshus. I det huset skulle jag självklart göra om ett av rummen till ett litet hemmabibliotek med fina hyllor som täcker väggarna och i rummet ska finnas stora fåtöljer och gärna en kamin. Jag trodde min dröm var ett gammaldags engelskt bibliotek men när jag kollade runt bland bilder insåg jag att jag faktiskt tycker bättre om  de ljusare, lite mer moderna varianterna. Som till exempel den på bilden nedan som jag hittade här. Mysigt och avslappnat även om jag nog skulle föredragit öppna hyllor så böckerna kom mer till sin rätt. Där skulle jag kunna se mig själv krypa upp med en filt och en bra bok en ruggig höstkväll.

17 thoughts on “Bokbloggsjerka – Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

  1. Den där bilden kändes så rätt ja förutom de stängda bokhyllorna, det ska vara luftigt öppet och fritt 🙂 Med en stor fåtölj eller soffa att mysa i när man läser 🙂

  2. Att sätta dörrar på bokhyllorna var något av det bästa jag gjort, inget damm alls 🙂 Men det är klart, med fem miljoner så kan man ju hyra en städerska som dammar 🙂

  3. Låter verkligen mysigt med torp och stall 🙂 Jag föredrar också sådana ljusa rum, så ett sådant hemmabibliotek skulle jag inte tacka nej till.

Kommentera

